Vimplar till salu

lördag 3 januari 2015

Hexagoner

Har en tanke om att jag ska försöka minska min överfulla låda med spillbitar under 2015. Ett projekt som jag påbörjat, som troligtvis kommer att ta hela min livstid, är en quilt med hexagoner som man handsyr ihop. Även om det tar tid så är det rofyllt och lätt att ha med sig i soffan.


Först leta på lämpliga bitar.


Sen limmade jag tyget på pappersmallar.


Visst ser set smarrigt ut!


Första blomman klar.


Sen växer det en heagon i taget. Jag följer inget mönster utan matar bara på så jag får lite lagom spridning på färger och mönster.

Man syr med en väldigt tunn nål och små stygn.


Vill ni följa mitt quiltarbete kommer jag säkerligen posta uppdateringar på Instagram. Rimna heter jag där :)

Pappersmallar, limpenna, nålar, tråd och beskrivning har jag hittat hos Quiltpassion

Inga kommentarer: